Okok, amiért nehezen mehet az eladás

Mindenki hallott már rémtörténeteket és városi legendákat az éveken akár egy teljes évtizeden át hirdetett lakásokról és házakról. A jó lokációjú és állapotú ingatlanokat viszik mint a cukrot, de van pár olyan mikrorégió vagy városrész, ahol nehezebb megy az eladás. Azonban, ha mindent jól csinál az eladó, garantáltan nem fog éveket várni a vevőre. Ettől függetlenül vannak klasszikus hibák, amik hátráltatják az eladókat, ezeket szedtük most össze.

Mi az első benyomás? Mi az első információmorzsa, ami alapján a lehetséges vevő mérlegel? A legtöbb vásárló valamilyen keresőmotort használ az ingatlanvásárlásnál, és már rögtön első lépésben szűkíti a keresési feltételeket. Első sorban tehát arra kell figyelni, milyen címszavakkal hirdetünk és milyen kategóriákba soroljuk az ingatlant. Lehetőleg állítsunk be mindent részletesen, de figyeljünk arra, hogy hiteles képet fessünk a lakásról, ne jelenjünk meg az új építésű kategóriába, ha használt lakást árulunk.

Ha mindent jól csinálunk, akkor a hirdetésünk meg fog jelenni a potenciális vásárlóknál, ám ahhoz, hogy meg is nyissák és el is kezdjék böngészni az információkat elengedhetetlen a jó minőségű fotó. Törekedjünk a képeken a jó megvilágításra, hiszen az nagyban befolyásolja mekkorának fog tűnni a tér, egy rossz megvilágítástól teljesen megváltozhat a szoba mérete. Továbbá legyen a lakás tiszta, rendezett a képeket. A képek lehetőleg jó minőségűek és nagy felbontásúak legyenek!

Fontos, hol és kivel vagy mivel hirdetsz. A magyar vevők ízlése megoszlik, vannak, akik rögtön ingatlanközvetítő segítségét veszik igénybe, mások jobban preferálják a tulajdonostól való vásárlást. Ha önállóan hirdetsz mérd fel a hirdető oldalakat és azok forgalmát, illetve a konkurenciát. Ne tedd fel a lakást minden egyes hirdető oldalra, mert hirdetésed spam-nek is tűnhet, másrészről nagyon nehéz folyamatosan az összes oldalt figyelni és reagálni a megkeresésekre. Amennyiben ingatlanközvetítő segítségét szeretnéd igénybe venni, mérd fel a piacot, hallgass meg több ügynökséget, mielőtt döntesz.

Ha te magad hirdetsz légy mindig elérhető, vagy add meg azt az idősávot amikor lehet téged keresni. A nem fogadott hívásokat pedig mindig hívd vissza. Ne veszíts vevőt lustaságból!

Ha már régóta hirdeted, de mégsem sikerült eladnod keresd az okokat. Lehet, hogy  nem reális árat adtál meg, lehet már elévült a hirdetésed vagy rossz vevőkörnek céloztad azt. Érdemes lehet elgondolkodnod szakértő segítségén, vagy újból nekifutni az egész procedúrának.

Az eladásnál érdemes a színtiszta adatokon túl mást is közölni a vevőkkel. Nyugodt szívvel le lehet írni miért szerettél itt lakni, miért akarod eladni. Egy-egy kis anekdota segít abba, hogy a vevő könnyebben emlékezzen a hirdetésre.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük